My Artworks - Tag, Adidas Ads


Theme: Adidas Ads. Aizat
Software: Adobe Photoshop
Time to complete: 1hour and 25min


Theme: Adidas Ads. Amat
Software: Adobe Photoshop
Time to complete: 1hour and 40 minutes


Theme: Adidas Ads. Kiki
Software: Adobe Photoshop
Time to complete: 1hour and 20 minutes
Theme: Tag
Software: Adobe Photoshop
Time to complete: 35 minutes

Diariku - Oyehhh ( ntah pape )


ouh harini aku agak kepenatan skit sbb arini ade game Unitecup 2009 vs Red Star Belgrade. keputusan seri 1-1. sebenarnye keputusan seri yang kitorang rancangkan. btw gud game Red Star :)

So harini nk berbicara banyak2 penatla pule. so mungkin gambar dibawah ini hadiah untuk anda semua. (hadiahke? ntah..ahahah.tengok ajelee walaupun aku ni mmg xhensem) =)



Diariku - Nothing Special


Hari ni aku bangun pagi. pukul 1ptg (pagi la kot), mata tengah merah lagi.. aku teros ngadap laptop burok ini lagi. harini ada kejadian yang memanaskan aku skit, malaslak nk cite. so apekah paedahnye kehidupan aku harini? oyehh.. mendownloadlah!

Movie
The Accidental Husband DVDRip XviD-ALLiANCE.K!

Strictly.Sexual.2008.FS.DVDRip.XviD-LUSO.K!

Seven.Pounds.cd1.DVDSCR_XviD-ORC.K!

Revolutionary.Road.DVDSCR.XviD-ORC.K!

Surveillance DVDRip XviD AC3-DEViSE.K!

Kiss.Kiss.Bang.Bang.LiMiTED.DVDRip.XviD-DoNE.K!

The Good Student 2008 DVDRip XviD-VoMiT.K!

Exit Speed 2008 DVDRip XviD-GAYGAY.K!

Donkey.Punch.2008.LIMITED.DVDRip.XviD-AMIABLE.K!

Babylon A.D. 2008 UNRATED DVDRip XviD-VoMiT.K!

Bolt TS XViD-GENUiNE.K!

Body Of Lies SCREENER XViD-PUKKA.K!

Behind Enemy Lines Colombia 2009 DVDRip XviD-ARiGOLD.K!

Bila.Tsunami.Melanda.SDTV.K!

Tak.Serupa.Tapi.Sama.SDTV.x264-TUBU.K!

Calon Suami (Panggung 1).TV1.dimensi.XViD.K!



Series
Mertua vs Menantu - episode 10

Tv Show
Raja Lawak Musim 3 - saringan

Pencarian Raja Lawak Musim 3 - Ipoh & Kuantan

Pencarian Raja Lawak Musim 3 - Jb & KL


Semua benda download dalam satu hari. gilebetol.oklah nk tido pening pala plak.sesapa kanak2 uniten yang berminat dengan apa yang aku download. PM ya @ masok http://kiki/
Terima kasih kerana sudi membaca. see yaa!

Others - What Color Is Your Mind? Mine is Red!



Your Mind is Red



Of all the mind types, yours is the most impulsive.

If you think it, you do it. And you can get the bug to pursue almost any passion.

Your thoughts are big and bold. Your mind has no inhibitions.

You tend to spend a lot of time thinking about love, your dreams, and distant places.

My Artworks - Branding Presentation, Stainless Steel


Theme: Typography Text Logo
Software: Adobe Photoshop
Time to complete: 35 minutes

Theme: Stainless Steel
Software: Adobe Photoshop
Time to complete: 25 minutes


Theme: Branding Presentation
Software: Adobe Photoshop
Time to complete: 1 hour

Tagged by Meggae


1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Diriku dan Dia.

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
Western Digital hard disk 640gig dan casing external hardisk.

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
Di mana mana asalkan sederhana.

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
sampai aku tiada didunia lagi..

5. Adakah anda dilamun cinta?
Semestinya!

6. Di manakah restoran terakhir kamu makan malam?
hm..semalam makan kat sharifah kat seksyen 8.

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
buku? mak oi..da lame xbeli buku, rasanya time masok foundation dulu kot.lupe u.u

8. Apakah nama penuh kamu?
Mohd Ikram Faidzal B Hassan

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
ngan nenek. eheheh

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
entahla..tade sape kot.ekeke

11.Sebutkan 8 nama sahabat yang paling rapat dengan kamu?
1. Shahida (temanku)
2. Che (nenek ku)
3. Shahida (temanku)
4. Che (nenek ku)
5. Shahida (temanku)
6. Che (nenek ku)
7. Shahida (temanku)
8. Che (nenek ku)

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
biasenye mesin yang buat :p

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
Australia! memang dah lame nk pegi nihh!

14. Pelukan atau ciuman?
omg

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.
1. penyabar
2. tabah
3. penyayang
4. sangat mengambil berat
5. sedang dilamun cinta :p

16. 8 perkara yang amat saya gilai
1. shahida ( gilai dalam diam :D)
2. Adobe photoshop
3. Microsoft Frontpage
4. mendownload! ahaha!
5. mentorrentkan. wakaka!
6. Evo 9.
7. err..surf internet?
8. dok depan laptop burok sambil berpikir.

17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
1. ouh. okay2
2. adeh
3. huu
4. weh weh
5. bila?
6. sayang kamu
7. tulaaaa
8. gay abesss

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
1. Manual Book Western Digital
itu saje =.='


19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
1. utada hikaru - first love
2. Malaysian Artistes For Unity - Here In My Home
3. jason mraz - lucky
4. Westlife - I Have a Dream
5. T.I - Whatever You Like
6. Medley Mujhse Dosti Karoge
7. Bunkface - Situasi
8. Artists Stand Up To Cancer - Just Stand Up

19. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
1. teruskan usaha walaupun seringkali jatuh.
2. jgan cepat berfikiran negatif.
3. hargai seseorang sebelum seseorang itu meninggalkan kita.
4. jangan difikirkan benda yang dah terjadi sebaliknya jadikan ianya satu rujukan.
5. hack friendster?
6. set up and explore everything and anything about google adsense.
7. cari maklumat di google dengan pantas.
8. belajar php lah!
9. belajar lebih menyayangi seseorang :p

20. Mari men'tag' 8 orang lain.
none.wakaka

Uniten - Eshtitipikiki Version 10 BETA!



Setelah menghabiskan masa yang begitu lama bermula sejak pukol 8mlm tadi sehingga sekarang diriku menghabiskan masa dengan mendesign dan mengkodingkan serta menggilakan otak untuk menghasilkan eshtitipikiki Version 10BETA! boleh dikatakan 85% siap. So sini antara flow2 yang sempat dirakamkan.


Tajuk: Design Process.
Masa yang diambil: 6jam



Tajuk: Coding Process.
Masa yang diambil: 3jam


Tajuk: Maintainance Page.


Siap!

Kepada Uniten student (yang dok dalam) datangla jenguk2 ya. http://kiki/ =) ngantok dah ni..huhu. jumpa lagi. terima kasih kerana singgah jengok blog saya y taseberapa. thanks again.

Diariku - I Have A Dream.


I Have A Dream...



I have a dream,
a song to sing
To help me cope with anything
If you see the wonder,
of a fairy tale
You can take the future even if you fail
I believe in angels,
Something good in everything I see,
I believe in angels,
When I know the time is right for me.
I'll cross the stream,
I have a dream

I have a dream,
a fantasy,
To help me through reality,
And my destination makes it worth the while
Pushing through the darkness
still another mile
I believe in angels,
Something good in everything I see
I believe in angels,
When I know the time is right for me
I'll cross the stream - I have a dream


I have a dream,
a song to sing
To help me cope with anything
If you see the wonder,
of a fairy tale
You can take the future,
even if you fail
I believe in angels,
Something good in everything I see
I believe in angels.
When I know the time is right for me
I'll cross the stream
I have a dream
I'll cross the stream
I have a dream

Diariku - I Love You.



Sekian Terima Kasih =)

Diariku - Entah apa lah


Ahad, Disember 2008.

800am - 11am
- lena tido dibuai mimpi. tah mimpi ke tidak lupe plak.

1115am
- bangun pagi ngadap laptop.

0100pm
- Sidia mesej kasitau ajak makan tengahari bersama sama. dan dengan pantas ku mencapai towel dan mandii besiapp! ehehe

0115pm-140pm
- Lepak2 makan tengahari pastu sembang2 dengan sidia then aku balek ke hostel dan dia terus ke COIT (Uniten) untuk menghadirkan dirinya ke .NET Training yang dianjurkan oleh Uniten yang tercinta.

0200pm-0500pm
- dan macam biasa diriku sentiasa membuang masa dihadapan laptop burok ini.huhu

0515pm
- mendapat panggilan dari sidia dan sidia ajak ku lepak minum2 di upten(uniten).huhu..sembang2.sembang ape? rahsie. ekekee

0615pm
- singgah distadium skejap nak tengok UnitenCup2009, match antara Celtic (Team Medu nih!) vs Kaiser Chiefs. Keputusannya? Seri 2-2.

0830pm-11pm
- aku, aizat dan juge amat maulud pegi ke Stadium Maybank (ala sebelah uniten je.ekeke) untuk menyaksikan perlawanan akhir(Sukan Universiti) diantara Malaysia vs Thailand. Keputusan akhir Malaysia tewas 0-1 dikaki Thailand.adoii

11pm-sekarang...
- mendownload Rona Roni Makaroni Episode 1, 2, 3, 4
- mendownload Mertua vs Menantu - Episode 6, 7, 8, 9
- mendownload JoZan - 19 Dec 08
- mendownload [JWG].Attack Girls' Swim Team vs. The Undead(Movie)
- mendownload Majlis.Akad.Nikah.Mawi-Ekin.20122008
- mendownload Awan Dania - Episode 5, 6, 7, 8
- mendownload AJL23 - Semi Final - Balada

bosankan kehidupanku?ihihi. tapi sidia ada sentiasa menemaniku =>

Diariku - Bermula Kembali...


Friday, December 19.

Tiada apa yang hendak dikatakan melainkan aku tiada mood. yes. tade mood. down? sangat.

itu sahaja. tq.

Menarik Hari Ini - Ibu terkilan


SEREMBAN: “Kami tak buang dia tapi terkilan dengan tindakannya membelakangkan kami mengenai perkahwinan dengan pelakon Rita Rudaini,” kata ibu pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak, Azizah Arshad, 56.

Justeru, dia yang sedih dengan tindakan Mohd Aidil mengharapkan prestasi anaknya dalam bola sepak tidak terjejas kerana sudah menjadi periuk nasinya dan keluarga.

Azizah bagaimanapun menyifatkan perkahwinan itu sebagai takdir kerana rezeki serta jodoh seseorang adalah ketentuan Tuhan.

Apapun, dia kesal dengan perbuatan mereka mengenepikan keluarga untuk mendirikan rumah tangga kerana tidak pernah berbincang atau mendapatkan pandangan, malah sanggup menjalankan pernikahan di selatan Thailand.

“Suka tak suka terpaksa terima kerana itu pilihan yang sudah dia buat walaupun dalam hati kami hanya Tuhan yang tahu,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Azizah bersama suami, Abd Radzak Saleh, 59, mengadakan sidang media di rumah anak sulung mereka, Ruziana Abd Radzak, 37, di Taman Coral Height, Sikamat dekat sini.

Hadir sama anak mereka, Mohd Zafran, 34, dan adik kembar Mohd Aidil Zafuan, Mohd Zaquan Adha, 21.

Mohd Aidil melangsungkan pernikahan dengan Rita Rudaini di selatan Thailand pada 25 Februari lalu tanpa pengetahuan ahli keluarganya, termasuk Mohd Zaquan Adha yang sering bersamanya dalam skuad bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan.

Tindakan mereka menyembunyikan pernikahan itu akhirnya dapat dihidu Ruziana yang akhirnya memaksa Mohd Aidil membuka mulut bagi menjelaskan kedudukan sebenarnya.

Perkara itu disahkan Abd Radzak yang mengatakan pihaknya mengetahui pernikahan mereka pada 14 Disember lalu melalui sijil nikah yang ditunjukkan Ruziana.

Mereka sekeluarga terkejut dengan perkara terbabit serta tidak menyangka sama sekali ia boleh berlaku.

Abd Radzak yang juga bekas tentera menjelaskan ahli keluarganya tidak pernah diberitahu mengenai Mohd Aidil mahu berkahwin dengan Rita Rudaini, malah perbincangan kedua-dua keluarga pihak tidak pernah diadakan.

Selain itu, Mohd Aidil sentiasa berada di rumahnya di Sikamat kerana beraksi dalam skuad bola sepak Negeri Sembilan dan sesekali mewakili negara dalam kejohanan bola sepak antarabangsa.

“Sebelum kami mendapat tahu mengenai berita pernikahan itu, Rita Rudaini ada datang ke sini pada 13 Disember untuk mendapatkan pandangan dan tidak pernah menyebut pasal kahwin.

“Tetapi kami tidak menyangka mereka berdua ketika itu sudah bernikah,” katanya yang kelihatan agak tertekan dan mengakui mengganggu kesihatannya.

Abd Radzak mengakui hubungan intim anaknya dengan artis terbabit pernah didedahkan dalam akhbar beberapa tahun lalu, tetapi sudah membuat penafian.

Dia kini menyerahkan kepada keluarga Rita Rudaini untuk tindakan lanjut, sama ada mengadakan majlis keramaian dan bagi keluarganya tiada sebarang perancangan pada masa ini.

“Kami sekeluarga menyerahkan kepada pihak keluarga perempuan kerana mereka lebih mengetahui apa yang berlaku,” katanya.

Sementara itu, Menteri Besar merangkap Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS), Datuk Seri Mohamad Hasan menyifatkan apa yang berlaku sebagai hak peribadi pemain itu.

“Saya harap mereka berdua bahagia,” katanya yang mahu tumpuan Mohd Aidil yang juga pemain pertahanan terhadap bola sepak Negeri Sembilan tidak terjejas.

Menarik Hari Ini - Tanam150 susuk berlian pikat VIP


KUALA LUMPUR: Persaingan sengit untuk mengejar pelanggan VIP mendorong segelintir pelayan pelanggan (GRO) sanggup berhabis puluhan ribu ringgit untuk kelihatan cantik luar biasa dengan memasang susuk berlian di seluruh anggota badan, termasuk kemaluan.


Mereka sanggup mengetepikan ajaran Islam yang melarang amalan terbabit semata-mata bimbang pelanggan tetap beralih kepada GRO lain yang lebih jelita dan menggoda.

Perbuatan memasang susuk itu didedahkan seorang bekas GRO dikenali sebagai Nita, 20, kepada wartawan Harian Metro yang melakukan siasatan mengenai amalan susuk di kalangan wanita, apatah lagi GRO.

Nita mendakwa memasang lebih 150 susuk berlian pada seluruh anggota badan, termasuk 30 susuk berlian di muka dan kemaluan untuk hidup dalam dunia GRO yang serba mewah.

Katanya, dia hidup mewah dengan wang simpanan lebih RM200,000 apabila sering menjadi buruan golongan VIP yang tertipu dengan kecantikan dan layanan istimewanya.

“Saya bekerja sebagai kakitangan di sebuah bank dan disebabkan mahu mencari wang tambahan, saya membuat kerja separuh masa sebagai GRO di kelab malam di ibu kota.

“Persaingan dengan GRO lain yang muda, menggoda dan jelita menyebabkan saya cuba mencari jalan supaya sentiasa laku serta tidak putus-putus mendapat pelanggan.

“Selepas dipengaruhi beberapa rakan yang memasang susuk berlian, saya mengikut jejak mereka untuk kelihatan cantik,” katanya.

Nita berkata, dia memasang susuk berlian berharga RM150 sebiji secara berperingkat dengan seorang bomoh susuk di Chow Kit sejak berusia 18 tahun hasil kerja sebagai GRO.

Mulanya dia takut, tetapi kerana terdesak mahu mendapat pelanggan kaya, semua halangan tidak diendahkan.

“Hidup saya dilimpahi kemewahan ketika menjadi GRO dengan upah mencecah RM3,000 sekali melayan pelanggan. Saya turut dilayan seperti VIP jika berada bersama mereka,” katanya.

Bagaimanapun, selepas dua tahun terjebak menjadi GRO, dia terlantar hampir seminggu di Unit Rawatan Rapi (ICU) sebuah hospital swasta akibat sakit teruk dipercayai terkena ilmu hitam.

Dia sakit teruk yang tidak dapat diketahui punca selepas melayan seorang VIP.

“Selepas sihat, ada beberapa peristiwa berlaku menyebabkan saya insaf dengan dosa yang dilakukan lalu mengambil keputusan tidak menjadi GRO lagi.

“Saya mencari bomoh terbabit bagi mengeluarkan semula susuk berlian yang dipasangnya, tetapi dia enggan berbuat demikian,” katanya.

Lantaran itu Nita berjumpa seorang ustaz yang diperkenalkan seorang rakan.

“Saya tidak mahu mati dalam keadaan memakai susuk walaupun ada mendakwa tidak mungkin ada bomoh lain dapat mengeluarkannya kecuali bomoh yang memasangnya.

“Namun, dengan izin Allah selepas hampir enam jam, semua susuk berlian dikeluarkan ustaz berkenaan,” katanya.

Nita berkata, dia bersyukur kerana sedar perbuatan memakai susuk hanya membawa keburukan pada diri sendiri.

“Bayangkan, saya sanggup memasang lebih 30 susuk berlian di kemaluan semata-mata bagi membuatkan pelanggan saya ‘angau’ dan tidak melupakan saya selepas kami melakukan hubungan seks,” katanya.

Sementara itu, ustaz terbabit yang mahu dikenali sebagai Abdullah, 40-an, berkata dia mengubati Nita selepas bomoh yang memasukkan susuk berlian kepadanya enggan mengeluarkannya kerana berpendapat susuk berlian halal sehingga mendakwa pemakainya boleh menunaikan haji.

“Selepas mengubatinya dan membaca ayat suci al-Quran, ratusan susuk berlian yang dipasang berjaya dikeluarkan,” katanya.

Diariku - Bosang!


ouh seperti tajuk diatas.. saya ingin meluahkan sedikit rasa kebosanan, eh sikitke? banyakla juge kot. ok secara kesimpulan sebelum saye merepek lebihh2, kesimpulannya saye bosan.T_T. mari saye cerita sikit ye ape yang saye buat hari ini dan semalam di Uniten yang tercinta.

16 December, Tuesday
mendownload prison break episode 15.
mendownload Zack.and.Miri.Make.A.Porno.R5.LINE.XViD-BaLD (movie)
mendownload Strictly.Sexual.2008.FS.DVDRip.XviD-LUSO (movie)
mendownload Mertua vs Menantu - episode 1, 2, 3, 4,5
mendownload Malam Sehati Berdansa - Minggu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
mendownload JoZan - 05 Dec 08
mendownload Awan Dania - episode 3, 4
mendownload AJL23 - Semi Final - Etnik Kreatif, AJL23 - Semi Final - Pop Rock

17 December, Wednesday

1000pagi
-bangun pagi gosok gigi gosok2.lol. dan siap mandi pakai baju besedia ke kelas Business Data Processing, Lect: Mr. Bong kacak!

1030pagi
-dok depan laptop dan cari apa2 sahaja benda y boleh didownload dan akhirnye membuat keputusan mendownload cerita ini. Surveillance DVDRip XviD AC3-DEViSE.

0100ptg
-balek dari kelas g pasten jap (pasaraya tenaga kat UNITEN) beli roti sbb roti dah abes.ekeke

0130ptg
-bosan, dan bukak2 file kat dalam hard disk dan memutuskan untuk tonton cerita Mertua vs Menantu Episode 3.

145ptg
-tibe2 gfku kol dan mengajak makan besama sama, dan skrang tengah tunggu dia jemput kat hostel ku ini =)

203ptg
-tengah tulis blog ni la..ehehe..sambil2 tunggu sidia.nanti mlm2 skit saye sambung lagi ye. thanks kerana sudi membaca =)

ouh sebelum terlupa, barangsiapa yang nak cerita2 atau apa2 yang saye nyatakan tadi, jempotla masok http://kiki/ untuk mendownload ye. untuk Uniten student yang dalam kampus la saje.huhu. Salam.

Tagged


Tagged By Gie

1. Do you think you are HOT?
hot? wakaka..aku xhensem,so xhot

2. Upload a fav pic of you



3. Why do you like this picture?
sebab cite2 nk jadi atromen tapi taleh, so aku memang suke gambar ni sbb diri aku nampak mcm attromen tuu! wakakak!

4. When was the last time you ate pizza?
setahun yang lepas, itupun pizza free sbb kawan keje kat pizza warta, manager katakan, so free!

5. The last song you listen to?
Malaysian Artistes For Unity - Here In My Home

6. What are you doing right now besides this?
tengah jawab tag ni?

7. What name u prefer besides yours?
tanak yang lain! nak kiki juge! ahahah

8. People to tag
1. aizat sadiq

2. ahmad mauluddin

3. dalila

4. shahida

5. zainal fitri

9. Who is no.1
salah seorang kawan baek saye dari pondesen (UNITEN)

10. No.3 is having relationship with?
alamak. jengjeng

11. Say something about no.5
dia ni ada LCD baru!

12. How about no.4?
ouhhh, dia milik saya. ^^

13. Who is no.2
nama dia ahmad mauluddin, selalu dipanggil amat @ bah. dia isap rokok suria dan selalu order kopi panas!

Menarik Hari Ini - Cucu penyamun


PASIR PUTEH: Seorang lelaki bersama isteri tergamak mencekik leher sebelum melarikan barangan kemas dan wang tunai milik neneknya sendiri bernilai RM12,000 ketika warga emas itu sedang berehat selepas solat Zuhur, petang kelmarin.

Kejadian berlaku jam 2.30 petang di Perkampungan Pondok Yaacob Samba, Cherang Tuli, dekat sini, ketika mangsa, Meriam Sa’amah, 80, seorang diri di rumah.

Cicitnya, Mohd Safuan Mat, 18, yang tinggal bersamanya ketika itu menghadiri kenduri di Kampung Merkang, tidak jauh dari situ.

“Mak cik hanya ingat mati ketika itu kerana orang lain semuanya tiada, termasuk jiran yang pulang ke kampung sempena Aidiladha.

“Mak cik tinggal dengan cicit buat sementara musim cuti sekolah, tapi ketika kejadian dia pergi kenduri di rumah ibu saudaranya,” katanya yang tidak menyangka cucunya sanggup bertindak sedemikian.

Meriam yang menyifatkan cucunya itu sebagai tidak berhati perut, turut tidak menyangka isterinya turut bersubahat menyamun barang kemas disimpannya sejak puluhan tahun hasil upah sebagai bidan kampung.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mohd Kamal Zainal, berkata ketika kejadian lelaki yang juga cucu mangsa bersama isterinya masuk ke rumah Meriam dan terus mencekik leher warga emas itu.

Menurutnya, berlaku pergelutan antara mereka sebelum lelaki berusia 25 tahun dan isterinya 20 tahun itu menyentap serta melarikan barang kemas warga emas itu.

Katanya, mangsa tidak terus melawan kerana bimbang nyawanya terancam berikutan ketika itu dia berseorangan di rumah sedangkan suspek bersama isterinya turut memegang tangan warga emas itu dari belakang.

“Selepas rantai, gelang tangan serta loket dan wang tunai dirampas daripada mangsa, pasangan suami isteri itu terus melarikan diri dengan sebuah motosikal.

“Mangsa tidak cedera serius kecuali terdapat kesan cekik pada lehernya,” katanya.

Mohd Kamal berkata, mangsa dengan bantuan jiran menghubungi saudaranya untuk memaklumkan kejadian terbabit.

Menurutnya, mangsa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pasir Puteh jam 5.30 petang dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan.

“Berdasarkan maklumat awal, cucu mangsa tinggal di Labok, Machang dan disyaki penagih dadah.

“Suspek pernah ditahan sebelum ini kerana mencuri dan polis sedang berusaha menjejakinya bagi membantu siasatan,” katanya.

Menurutnya, pihaknya percaya pasangan itu masih di daerah itu dan sedang bersembunyi kerana usaha mengesan di rumahnya gagal.

Katanya, orang ramai yang mengetahui lokasi suspek bersembunyi diminta menghubungi IPD Pasir Puteh di talian 09-7867222 atau balai polis berhampiran.

Tech - Lockngo Pro To Secure Your External Hard drives


Following up next is a giveaway of an application, a security tool called Lockngo Pro by Keynesis.

What’s Lockngo Pro

Lockngo Pro is an application that allows you to lock (or even encrypt) your external drives; let it be flash drives, usb pen drives or portable hard disks. If you have an external storage that you carry around with you all the time and the content confidentiality is a great concern, then this software utmost suitable to help you protect them. See a demo.

Lockngo Pro application resides on the external drives so there’s no installation on your computer. Other advantages of this security tool are:

  • Ability to hide data, making them look invisible.
  • Unbreakable 256-bit AES encryption.
  • Fast lock/unlock time with encryption optimization.
  • Command line control and administration for faster operation and multiple device (drives) control.

This great tool from is selling at $39 per single license, but we are giving out 20 copies free to Hongkiat readers. Courtesy of Keynesis.

How to Win?

Interested users please comment in. Here’s how we pick the winners:

  • First commentator x1
  • Second commentator x1
  • Third commentator x1
  • Fourth commentator x1
  • Fifth commentator x1
  • Randomly-chosen commentators x15

Note: This software is for Windows only, Contest ends next Thursday, 18th December 2008

Credits: hongkiat

Menarik Hari Ini - Saya bukan gengster


KUALA LUMPUR: Di sebalik gemerlapan dunia hiburan, penyanyi dan pelakon, Awie, yang kini berpangkat Ayahanda dalam Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida), terpalit dengan kontroversi apabila dicop kepala samseng ala kongsi gelap yang dinamakan Kumpulan Naga.

Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 40, dikatakan menuntut layanan istimewa ala kepala gengster, selain mengutip wang keahlian RM3,600 bagi setiap ahli baru.

Penyanyi rock yang mencapai kegemilangan bersama kumpulan Wings pada lewat 1980-an itu dikaitkan dengan kegiatan samseng, memakai baju lambang naga bersama ahli kumpulannya serta berlagak seperti ketua kongsi gelap apabila duduk di kerusi besar ketika bermesyuarat manakala ahli lain perlu berdiri.

Malah, kedudukan beliau sebagai Ayahanda dalam Pekida juga dipertikaikan oleh sesetengah pihak.

Bagi mendapatkan kepastian terhadap dakwaan itu, Metro Ahad menemui pelakon watak antagonis filem Antoo Fighter yang kini ditayangkan di pawagam, sekali gus buat pertama kalinya Awie mendedahkan pada umum mengenai pembabitannya dalam Pekida.

Ikuti penjelasan Awie kepada wartawan Metro Ahad, ASMIZAN MOHD SAMIRAN dan SHAMRAN SARAHAN.



“JANGAN fitnah saya begini, saya bukan orang tepi jalan. Saya dah okey. Saya memilih menyertai Pekida untuk mengajar saya menjadi penyabar.

“Di bawah majlis saya, saya dilantik sebagai ayahanda pengerusi di Ukay Perdana.

“Apa yang kita lakukan, kita menjaga kebajikan jemaah, daripada segi silaturahim, ekonomi dan kebajikan,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

“Orang kata saya samseng, saya tak akan cakap apa. Perbuatan lebih logik daripada bercakap. Orang boleh cakap apa saja.

“Saya akan buktikan dengan cara saya, bukan dengan cakap saja. Biar semua orang di bawah (ahli Pekida) dapat informasi sebenar.

“Saya terkejut dapat berita ini. Saya sudah tunjukkan dan buktikan saya tidak terbabit dengan pelbagai dakwaan yang dilemparkan.

“Saya tidak tahu bagaimana boleh timbul dakwaan saya ketua kumpulan Dragon (Naga),” katanya.

Awie turut mengandaikan namanya dikaitkan sebagai kepala Kumpulan Naga kerana dulu beliau pernah menyertai kelab motosikal, Dragon Malaya.

“Apabila terpaut dengan nama ini (Naga), saya ambil kesempatan pakai nama itu buat kumpulan bersama Man Kidal, Yan dan Jojet. Selepas itu keluar pula (album Wings) Naga Keramat.

“Apa salah orang nak pakai naga. Di merata tempat ni orang pakai lambang naga untuk pelbagai tujuan.

“Saya orang paling taat (Pekida). Saya ikut apa saja yang saya belajar. Saya tak pernah lari daripada kebenaran,” katanya.

Awie menjelaskan, dia menyertai Pekida di atas hasrat untuk bersatu padu dalam satu pertubuhan Melayu yang memperjuangkan hak dan kebajikan di atas nama Islam.

“Saya duduk dalam Pekida nak bersatu dengan orang Melayu, bukan nak menghancurkan.

“Macam mana dia (pihak berkenaan) boleh cakap saya duduk macam raja (duduk di kerusi khas dan orang lain perlu berdiri).

“Ini semua tidak betul. Tidak pernah saya buat macam tu. Gila ke?

“Apa yang dikatakan saya duduk di kerusi besar, kepala gengster? Saya pakai topeng pun orang kenal, itu Awielah. Gila saya nak buat!” katanya.

Menceritakan sejarah pembabitannya dengan Pekida, Awie berkata, dia mula menyertai Pekida pada 2001 dan bermula dari bawah hingga dilantik sebagai Abang Long dan Ayahanda.

“Saya dinaikkan oleh Majlis Tertinggi pada 2004 sebagai Ayahanda.

“Saya tolak pada mulanya, tapi kerana hormat pada Ayahanda Haji Malik Ranting dan Ayah Pa, saya terima.

“Saya ada watikah (pelantikan sebagai Ayahanda) dan saya boleh buktikan. Saya tak pernah minta dengan sesiapa,” katanya.

Awie berkata, sebagai artis, lingkungan kehidupannya adalah di kelab malam dan pentas, namun apabila menghadiri majlis tertentu anjuran Pekida, beliau amat berdisiplin.

“Saya boleh buktikan dengan gambar, aktiviti yang pernah saya lakukan. Saya terbabit dengan aktiviti kebajikan anak yatim, membantu sekolah agama di Johor.

“Adakah pihak berkenaan (yang menuduh) ambil peduli atau membantu semua ini?

“(Dakwaan) itu memfitnah dan menganiaya saya. Bagaimana orang boleh berkata mengenai saya, sedangkan saya tak pernah jumpa mereka seumur hidup.

“Mereka tak tahu apa gerakan dan aktiviti yang saya lakukan selama bersama Pekida,” katanya.

Menurut Awie, beliau teraniaya dengan pelbagai fitnah hingga pernah ditahan polis kerana disyaki terbabit dengan pelakuan jenayah.

“Hidup saya memang teraniaya dengan benda-benda macam ini.

“Pernah satu ketika saya diambil pada jam 1 pagi oleh polis kerana 10 orang yang ditahan di lokap ‘petik’ (kaitkan) nama saya.

“Saya tak kenal pun siapa mereka. Apabila saya jelaskan keadaan sebenar, baru saya dilepaskan dan polis pun faham.

“Ia menjadi tanda tanya kenapa mereka ‘petik’ nama saya.

“Kalau betul tuduhan yang dilemparkan kepada saya, saya sanggup koyak kad keahlian. Selama ini saya dikenali pun bukan kerana Pekida.

“Saya selesa dengan hidup saya. Saya sayangkan Pekida. Kalau pentadbir (Pekida) tidak okey, saya masih dengan Pekida. Namun dengan cara dan permainan saya.

“Kalau orang kata Pekida jahat, saya kata tidak.

“Inilah pertubuhan yang menyatukan anak Melayu. Kalau nak mempolitikkan NGO, inilah jadinya,” katanya.

Berhubung dakwaan bahawa beliau meminta diberi penghormatan layanan berstatus Ayahanda sebagai syarat menghadiri Perhimpunan Agung Pekida Ke-15, Awie berkata:

“Memang saya Ayahanda, apa mereka cerita? Mereka gila ke apa?

“Saya masuk Pekida kerana jalan ini yang saya suka. Mereka memburukkan saya untuk mencari nama dalam Pekida, mereka ini dayus.

“Kenapa tak berdepan dengan saya? Kenapa mesti memfitnah?

“Saya tak pernah buat permintaan itu. Lan Gajah (Pengerusi Pekida Daerah Bukit Bintang, Roslan Dahaman) yang telefon saya, tetapi saya tak dapat nak pergi.

“Dia (Lan Gajah) tawarkan untuk bawa wakil sebagai ahli keselamatan.

“Ketika itu saya tak dapat hadir kerana ada di luar kawasan.”

Awie berkata, beliau berpegang pada amalan berbaik dengan semua orang dan menjauhi penganiayaan terhadap hidup orang serta jangan menyusahkan hidup orang.

“Kalau baik dengan orang, orang akan bantu kita dan dari situ datangnya ekonomi. Kalau kita hidup susah, adik beradik lain akan membantu.

“Kalau seorang bagi seringgit, 10 orang sudah 10 ringgit, kalau 100 sudah 100 ringgit.

“Jadi, ekonomi kita dapat dibantu kalau dalam keadaan terdesak.

“Apa yang diminta Allah di akhirat nanti adalah kebajikan kita.

“Kita ada sekolah agama yang dibantu, ahli majlis bersatu. Anak yatim yang patut diraikan, kita raikan,” katanya.

Menarik Hari Ini - Hanya mampu berdoa


KOTA TINGGI: “Selepas tercampak keluar, saya hanya mampu berdoa supaya suami dan anak kami turut tercampak. Malangnya, mereka tersepit dalam kereta yang terbakar sebelum mayat kedua-duanya ditemui rentung dalam keadaan berpelukan,” kata Rohana Amat, 29.

Dalam keadaan sebak, Rohana yang bertugas di Bahagian Jenayah Seksual Wanita dan Kanak-kanak (D11) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor menceritakan pengalaman ngeri dalam kemalangan mengorbankan tiga mangsa di Kilometer 270.9 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara berhampiran kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Seremban, pagi semalam.

Menurutnya, ketika berbual dengan arwah suaminya, mereka ternampak kesesakan lalu lintas berikutan kemalangan menyebabkan arwah memperlahankan kenderaannya.

“Bagaimanapun, sebuah kereta merempuh kenderaan kami dari belakang dan arwah suami cuba membrek serta menarik brek tangan, malangnya kereta kami terus meluncur dan terbabas sehingga merempuh pembahagi jalan.

“Apabila suami tak dapat mengawal kereta, saya memeluk erat anak kedua dalam pangkuan sebelum tiba-tiba saya dan Danish melambung keluar menerusi cermin depan dan terlentang di atas jalan manakala Danish terbaring di atas dada.

“Dalam keadaan sedar, saya melihat kereta kami berpusing beberapa kali sebelum terbakar. Api marak dengan cepat dan saya menjerit meminta tolong. Tetapi, orang ramai tak dapat berbuat apa-apa untuk menyelamatkan mereka.

“Ketika itu, saya berdoa supaya suami dan Daniel juga tercampak keluar, tetapi mereka tersepit dalam kereta itu dan selepas kejadian, saya hanya sempat melihat jenazah kedua-duanya apabila sampai di rumah keluarga mentua di Felda Sungai Emas, kira-kira jam 5.15 petang tadi (semalam),” katanya ketika ditemui di rumah keluarga mentuanya di sini, malam tadi.

Source: Harian Metro

Diariku - Kembali ke UNITEN!


Yeaa.. dah brape hari aku xupdate blog ni disebabkan oleh masalah² internet yang kian 'maju' di Uniten. hari hariku macam biasa.. mari aku cerita sikit.

30hb 2008, Ahad
- bangun awal pagi (pukul10pagi). awal la tu! wakakka. bangun mandi2 packing2 barang dan besiap sedia gerak ke uniten untuk check in apartment.

1hb 2008, Isnin
- bermulanya kelas pertamaku harini. hari ni subject y memulakan menyusahkan otak aku untuk kembali berpikir setelah 2minggu stengah berehat ialah.. ITCB213 ( IT Communication).

2hb 2008, Selasa
- aku lupe ape aku buat semalam. so tadak..ahaha.

3hb 2008, Rabu
- Wooot! dan hari ni hari rabu 3hb. nothing special today, mcam biasa..bgun tido pkol1100pagi, dok ngadap comp, pastu 1 kelas cancel pkol11pg, then tunggu kelas kol3 pule, rupe²nye kelas tu pon tadak jugak T__________T. then aku ke admin cek2 balance ade brape lg yang aku hutang sama Uniten. dan sekarang..aku sedang menaip update untuk harini.. oh ya, sebelum lupa, malam ni gue balek kampung. kampung ku dimana? di Kelantan Darul Naim! bas bertolak pkol9mlm ni.huhu.nanti myb dalam seminggu jugele xupdate blog ni, tapi kalau ada masa akan ku updatekan juge blog ni. Sekian dari saya, terima kasih kerana sudi membaca :)

Info - The World's Billionaires


After 13 years on top, Bill Gates is no longer the richest man in the world. That honor now belongs to his friend and sometimes bridge partner Warren Buffett.

Riding the surging price of Berkshire Hathaway stock, Buffett has seen his fortune swell to an estimated $62 billion, up $10 billion from a year ago.

Gates is now worth $58 billion and is ranked third richest in the world. He is up $2 billion from a year ago, but would have been as rich--or richer--than Buffett, had Microsoft not made an unsolicited bid for Yahoo! at the beginning of February. Mexican telecom mogul Carlos Slim HelĂș now ranks as the world's second richest person with a net worth of $60 billion.

1. Warren Buffett
2. Carlos Slim Helu
3. Williams Gates II
4. Lakshmi Mittal
5. Mukesh Ambani

Menarik Hari Ini - Azab cinta sejenis


JOHOR BAHRU: “Janji dia menyayangi saya di dunia dan akhirat adalah drama semata-mata. Selepas dua bulan tinggal bersama, dia mula tunjuk belang termasuk mencuri wang dan menggadai semua barang kemas saya,” kata seorang mangsa pengkid temberang yang hanya mahu dikenali sebagai Anita, 33, semalam.

Ibu kepada seorang cahaya mata itu menyesali peristiwa hitam dalam kehidupannya gara-gara terpedaya pujuk rayu dan godaan kekasih kaum sejenis hingga melarikan diri meninggalkan anak dan suami pada 2005.

Dia sanggup melupakan anaknya yang ketika itu berusia tujuh tahun dan suami yang bekerja sebagai pekerja kontrak.

Mengenang semula peristiwa gelap itu, kata Anita, ia umpama mimpi buruk kerana tidak menyangka boleh terjalin hubungan intim bersama Angah yang berperwatakan lelaki di tempat kerja iaitu sebuah kilang di Tampoi.

“Saya taksub dengan kata-kata Angah lalu mengabaikan tanggungjawab sebagai isteri mahupun ibu. Selama setahun menjalin hubungan bersamanya, saya sanggup membelanjakan semua duit gaji bagi memenuhi pelbagai permintaannya.

“Apabila cinta songsang kami diketahui keluarga, saya tidak berfikir panjang untuk melarikan diri apabila Angah mengajak memulakan kehidupan baru bersamanya disebabkan tiada pilihan lain untuk menyelamatkan hubungan itu,” katanya.

Anita berkata, mereka melarikan diri ke Melaka dengan bekerja sebagai operator pengeluaran manakala tempat tinggal di asrama pekerja.

Kebahagiaan mereka tidak kekal lama kerana pengkid terbabit mula menunjukkan sikap agresif termasuk nyaris mencederakannya beberapa kali apabila hubungan percintaannya dengan seorang gadis lain terbongkar.

“Angah sanggup mencuri pelbagai barang kemas saya dan wang semata-mata untuk menampung keperluan kehidupan sosialnya.

“Perbuatannya menimbulkan tekanan hebat kerana sudahlah saya meninggalkan keluarga demi dia, dia pula bersikap lepas tangan walaupun pernah berjanji sehidup semati bersama saya.

“Saya terkilan dengan tindakannya memperbodohkan saya apabila menghilangkan diri dan meninggalkan saya berseorangan,” katanya ketika ditemui di rumah keluarganya di Kempas, semalam.

Anita berkata, dia bersyukur kerana keluarga sanggup menerimanya dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan itu.

Selama ini dia bekerja di Temerloh kerana tidak mahu pulang kerana bimbang keluarga tidak akan menerima kehadirannya.

“Perpisahan itu balasan Allah terhadap perbuatan saya dan ia memberi pengajaran.

“Hanya kunci rumah yang saya bawa bersama menjadi pengubat rindu terhadap keluarga selama tiga tahun ini,” katanya yang tidak menyangka ahli keluarga termasuk ibunya yang sanggup meminta bantuan Harian Metro pertengahan Ogos lalu.

Dia yang membaca berita itu segera menelefon ibu dan memaklumkan situasi sebenar kerana tidak mahu dia bimbangkan keselamatannya.

“Kami tidak tahan sebak kerana sudah lama tidak berbual, tetapi saya tidak dapat pulang segera ke Johor kerana perlu memberi notis berhenti kerja kepada majikan.

“Saya tidak menjangka ibu dan anak saya, Lela yang kini sudah berusia 10 tahun sanggup menjemput saya di Terminal Pengangkutan Awam Larkin apabila saya tiba di Johor kelmarin,” katanya.

Pada 15 Ogos lalu, Harian Metro melaporkan perbuatan seorang tomboi yang melarikan isteri seorang pekerja kontrak sejak tiga tahun lalu hingga gagal dikesan.

Kejadian itu mengakibatkan keluarga wanita terbabit hanya mampu meratap kesedihan apabila insan kesayangan mereka menjadi mangsa pujukan tomboi itu.

Keluarga berkenaan pernah membuat laporan polis mengenai kehilangan wanita itu di Balai Polis Larkin di sini, 23 April 2005.

Source: Harian Metro

Adsense - How Many Google Ads Units per Page ?


Maximum number of Ad Units

- Up to three ad units may be displayed on each page.
- A maximum of two Google AdSense for search boxes may be placed on a page.
- Up to three link units may also be placed on each page.
- Up to three referral units may be displayed on a page, in addition to the ad units, search boxes, and link units specified above.
- AdSense for search results pages may show only a single ad link unit in addition to the ads Google serves with the search results. No other ads may be displayed on your search results page.

Adsense - Insert Google Adsense Into Blogger XML Post Body


Have you ever tried to insert the Google Adsense code directly into your Blogger XML Template and get this error?


Your template could not be parsed as it is not well-formed. Please make sure all XML elements are closed properly. XML error message: The processing instruction target matching "[xX][mM][lL]" is not allowed.


So, you resolve to insert the Adsense code using blogger widgets. However that means your widgets can not appear within each post, the best spots to place your ads. Don't worry, there is a way of inserting Adsense code straight into your XML templates.

Since Blogger started using XML everything is more strict and standardized. The above error simply mean the Adsense code is not standized XML and solve it we need to replace all the html character such as '<' with '>' '"' with '"'. Without ' '

Take a look example:


<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-XXXXXXXXXXXXXXX";
google_ad_width = 336;
google_ad_height = 280;
google_ad_format = "336x280_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel = "";
google_color_border = "FFFFFF";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "000000";
google_color_text = "000000";
google_color_url = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>



would be



&lt;script type=&quot;text/javascript&quot;&gt;&lt;!--
google_ad_client = &quot;pub-XXXXXXXXXXXXXXX&quot;;
google_ad_width = 336;
google_ad_height = 280;
google_ad_format = &quot;336x280_as&quot;;
google_ad_type = &quot;text_image&quot;;
google_ad_channel = &quot;&quot;;
google_color_border = &quot;FFFFFF&quot;;
google_color_bg = &quot;FFFFFF&quot;;
google_color_link = &quot;000000&quot;;
google_color_text = &quot;000000&quot;;
google_color_url = &quot;000000&quot;;
//--&gt;&lt;/script&gt;
&lt;script type=&quot;text/javascript&quot;
src=&quot;http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js&quot;&gt;
&lt;/script&gt;


Good Luck! =)

Menarik Hari Ini - Saiful nafi sakit kelamin, lumpuh


KUALA LUMPUR: Bekas pembantu Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan (gambar) semalam menafikan khabar angin yang tersebar luas mengatakan beliau menghidap penyakit kelamin, lumpuh dan sudah meninggal dunia.


Beliau yang hadir di Pejabat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sini, berkata khabar angin itu adalah fitnah dan pembohongan besar yang disebarkan pihak tidak bertanggungjawab.

"Saya ingin menegaskan bahawa keadaan kesihatan saya sangat baik, tidak seperti didakwa. Saya sentiasa berdoa agar kebenaran dapat ditegakkan," katanya ketika keluar dari pejabat Jawi di sini, semalam.

Beliau yang berkemeja putih dengan sut hitam dan bersongkok tiba di pejabat itu jam 11.05 pagi ditemani beberapa pengawal peribadi. Bapanya, Azlan Mohd Lazim dan peguam Zamri Idrus tiba beberapa minit sebelum itu.

Mereka keluar dari pejabat itu 35 minit kemudian dan Saiful ketika ditanya tujuan kehadirannya, enggan mengulas lanjut.

Zamri pula hanya memaklumkan ada perbincangan dengan Jawi dan akan mengadakan sidang media apabila mereka sudah bersedia.

Pada 19 Ogos lalu, Saiful hadir ke pejabat sama, difahamkan kerana bagi memberi keterangan berhubung laporan qazaf dibuat Anwar, yang juga bekas majikannya.

Anwar, pada 9 Julai lalu, membuat aduan terhadap Mohd Saiful supaya siasatan dilakukan terhadap bekas pembantunya itu mengikut kesalahan qazaf (tuduhan palsu). Anwar mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada 7 Ogos lalu, terhadap tuduhan meliwat Mohd Saiful di sebuah kondominium di Damansara di sini.

Pada 15 Ogos lalu, Mohd Saiful melakukan sumpah laknat atau mubahalah di Masjid Wilayah Persekutuan dengan mengatakan dirinya diliwat secara paksa oleh Anwar pada 26 Jun lalu.

Pictures - Animals


Our Bed



Macho!



Touch



I am soryy!


Where is my dog?


no caption.


I Love You Too..


What? Scared?


I refuse to grow up


Friends


Bad Dog


Meditation

Menarik Hari Ini - Notis batal saman Amy Search ditangguh


KUALA LUMPUR: Mahkamah Sesyen menangguhkan sehingga 30 Januari depan untuk mendengar notis permohonan pembatalan saman Amy Search terhadap saman difailkan bapa seorang kanak-kanak empat tahun yang melecur di badan akibat tumpahan kuah tom yam ketika menjamu selera di restoran milik penyanyi itu.

Penangguhan itu dibuat berikutan Hakim Unaizah Mohd sedang bercuti bagi mengerjakan fardu haji.

Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman memfailkan permohonan pembatalan saman dikemukakan seorang kanak-kanak berusia empat tahun yang menuntut ganti rugi berjumlah RM300,000 berikutan kecuaian pekerja Restoran Laksamana Cheng Ho milik penyanyi itu sehingga menyebabkan kecederaan pada tubuhnya.

Peguamnya, Ahmad Zaharil Muhaiyar ketika ditemui di luar mahkamah berkata, notis permohonan pembatalan saman itu sudah difailkan pihaknya pada 6 Oktober lalu.

“Pada tarikh akan datang, dua permohonan akan didengar serentak, yang mana satu lagi adalah permohonan pindaan saman plaintif.

“Notis pembatalan ini dibuat kerana Restoran Laksamana Cheng Ho tidak pernah wujud, kecuali Cheng Ho Chinese Islamic Food yang ditadbir dan diurus serta dipunyai oleh Iconhill Holdings Sdn Bhd,” katanya.

Beliau berkata, bapa kanak-kanak itu juga tidak boleh saman bagi pihak anaknya kerana beliau tidak mempunyai sebarang kuasa atau locus standi.

Pada 24 September lalu, Nik Zahir Nik Mohd Idris, 31, memfailkan saman terhadap pemilik Restoran Laksamana Cheng Ho, Amy Search selepas anaknya, Nik Muhammad Zakwan melecur di badan akibat tumpahan kuah tom yam ketika menjamu selera di sana, pada 17 Jun lalu.

Creative Ads From AT&T Wireless International Roaming


Advertising agency BBDO has created yet another applause winning series of advertisement. Their client this time is one of the top tier telco in United States - AT&T, promoting their wireless international roaming. Enough of talk, lets take a look at these awesome hand decorations ads. Full list after jump.


Japan




Jamaica




India




Egypt




China



Credits To: Hongkiat.com

UNITEN - Result!





You can view your examination result online from 26 November 2008 from 05:00PM onwards.

Aku malas nk cek result! bukannye takot nak cek. bweekkk result!

Menarik Hari Ini - Lelaki dituduh guna tasbih cabul mangsa


Bomoh didakwa masuk jari dalam kemaluan

SHAH ALAM: Seorang bomoh dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam terhadap tuduhan melakukan seks dengan seorang pakar kecantikan dengan cara memasukkan tasbih dan jari ke dalam kemaluan wanita itu.

Kamarul Zaman Abdul Rashid, 44, yang juga seorang pekerja am Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Hakim Wan Mohd Norisham Wan Yaakob yang kemudian menetapkan 10 Mac tahun depan untuk perbicaraan.

Tertuduh yang ditangkap pada 19 November lalu didakwa melakukan perbuatan itu terhadap wanita berumur 33 tahun di sebuah rumah di Kampung Melayu Sri Kundang, Kuang, Rawang, jam 11.30 pagi, 15 November lalu.

Kamarul Zaman yang hadir di mahkamah memakai baju Melayu berwarna hijau, didakwa mengikut Seksyen 377CA Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat, jika disabitkan kesalahan.

Peguam, Simon Sabapathy yang mewakili Kamarul Zaman memohon mahkamah membenarkan anak guamnya diikat jamin dengan alasan tertuduh yang sudah berkahwin perlu menyara lima anak berumur tiga hingga 19 tahun serta kedua-dua ibu bapanya.

Pembantu Pendakwa Raya, Salwa Asmary Abdul Rahim membantah jaminan diberikan kepada tertuduh.

Bagaimanapun, katanya, jika mahkamah cenderung untuk memberi ikat jamin satu jumlah yang tinggi perlu ditetapkan bersama syarat tambahan memandangkan kes seperti itu kerap berlaku dan boleh mencetuskan kebimbangan kepada masyarakat.

Hakim Wan Mohd Norisham kemudian menetapkan ikat jamin sebanyak RM6,000 dengan seorang penjamin dan mengarahkan Kamarul Zaman melapor diri di balai polis terdekat pada hari pertama setiap bulan.

Tertuduh juga diarah menyerahkan pasport antarabangsanya kepada mahkamah dan diberi amaran agar tidak mengganggu mangsa.

Source: Berita Harian

Diariku - Macam Hari² Biasa


Semalam aku tidoq lewaq. pukol 900pagi aku paksakan diri untuk tido!

9pagi
- mula memaksa diri untuk tido walaupun tidak mengantuk sgt.

130ptg
- aku bangun tido, sedar² mizi ada sebelah dan tengah besembang dengan amat dan juge pie.

200ptg
- aku bangun lepak2 skejap sambil tunggu pie pegi cari sampul surat sbb dia mintak ak temankan dia pegi UNITEN sat. ada urusan.

300ptg
- begerak ke UNITEN dan terus menuju ke Admin (UNITEN).

4ptg
- setel semua benda kat UNITEN, aku dan pie terus begegas pulang kerumah dan mengangkut kanak2 lain seperti amat, dan juga mizi.

5ptg
- lepak2 di kedai dobi mizi (Dobi Razai).

6ptg
- aku begerak ke kedai makan Selera Terkini kat bangi tuu, bungkuskan nasi untuk shida. sampai disana aku makan besama dia dan tengok tv brita TV3 sepam pastu lepak2 sat.

9mlm
- aku janji ngan pie nak antar dia kat komuter mlm ni sbb dia nk balek soromban dahh. pastu aku mulakan gerak langkah yang bergaya menuju ke upten (sebabnya pie ada kat sane) dan juge kanak² lain.

1030mlm
- selesai sudah aksi membuang masa lagi diupten,kami pulang ke rumah. eh lupe, MrDon ada besama harini ye. mau tonton Prison Break bersama sama katanya.

1200mlm
- tonton pb berchating2 dan mcm biase menghabiskan masa depan laptop burok ni lagi. ahaha!

315pagi
- masih.... bernyawa... dan sedang menulis blog ketika ini. mungkin lepas ni aku xupdate dah Diariku untuk harini. sbb rsa mcm da ngntuk. rase aje. adehh. so akhir kata dariku, terima kasih kerana sudi membaca sedikit sbnyak tentang diriku pada harini.Wassalam =)

Diariku - Sedang Gila Mengedit Template!


Apa yang aku buat harini? hmm..mari aku ceritakan.ekeke

130ptg
- tiba tiba punggong aku begetar2, aku hairan... ouh rupe2nye phone aku vibrate.
ku pandang akan skrin phone itu, lalu ku tenampak nama Web-Pn Suzee! adeh, rupe2nye client aku. selepas besembang lebih kurang 5menet aku meletak phone dan dengan itu juge aku bangun terus dari tido.

230ptg
- mandi2 dan keluar bersama amat menemani dia pergi BSN, katanya kad banknya rusak, bila sampai disana, abg misai aka abg polisi bantuan telah menggunakan kepakaran dia dalam membersihkan segala kekotoran pada cip kad yang menghalang proses pengeluaran wang dengan begitu sempurna sekali.

400ptg
- amat belanja cendol dan rojak! Thank You!

430ptg
- Selepas upacara mengisi perut sikit, terus kami menuju ke Net Purple (ala CC bang pai yang hensem tu). niatnya untuk berjumpa dengan ajiep, tetapi malangnya ajiep tiada. dengan itu kami membuat keputusan pergi melawat mizi. lama betol xlepak dengan dia.

500ptg hingga 630ptg
- setelah lepak2, ouh telupe nk ckp, tadi time lepak kedai mizi Cat Farish datang. wow, yang bangganya dia yang datang salam dengan aku, amat dan juge mizi, peramah juge dia orangnye (naseb aku laki, kalau tak..). then dalam masa yang sama aku fikir mesti shida (gfku lah! xD) lapar.

630ptg
- menuju ke kedai makan lalu membungkus makanan untuk sidia dan juge siaku. selepas itu aku terus menuju ke bilek air... lalu! mandi...

715mlm
- bergerak ke Casa Villa, makan2 pastu lepak skejap, ouh lupe, tengok progress project II shida. Wow! menunjukkan perubahan mendadak! Insyallah project tu sempat siap dengan jayanya. Amin.

930mlm
- pegi amek pie kat stesen komuter UKM, dari soromban.

1015mlm
- menuju ke upten (UNITEN) melepak disana skejap, lalu kami pun balek..

12mlm
- mengadap laptop ni. ku buat apa? gedik nk godek2 coding kat blogspot ni, tetibe abes kacau bilau jadinye blog aku, dan tidak semena2nya, lahirlah wajah baru blog ku!

610pagi
- kikipunyablog VERSION DUA! siap!

613pagi
- aku da ckp dah, kalau aku geram memang aku buat sampai jadiknye! (geram betol blogspot ni buat aku tido lewat. grrr)

615pagi

- dan sekarang...terima kaseh ye kerana sudi membace. =)

Split Testing: How To Increase Your Adsense Earnings 94% Overnight




I split tested 3 separate regions of my site and looked mostly at eCPM to compare them. If you aren’t sure what eCPM is click here. I think it’s better to use eCPM than click through rate (CTR) because it incorporates not just how often it’s clicked, but also how much you make per click.


Right Aligned vs. Left Aligned Ad In Post Body



This ad region makes the most money for me, and was smack dab at the top of each individual post page (but not on the homepage).

  • The right aligned ad got a 0.78% CTR and $1.41 eCPM
  • The left aligned ad got a 1.30% CTR and $5.31 eCPM

Clear winner: left aligned (276% improvement)

It’s hard to say why this is exactly. Maybe the left aligned ad looks more like it’s actual content instead of an ad. Whatever the reason, the difference was substantial.


Top Right: image vs. text



This ad resides at the very top right of every page. I had been running it with image ads for a while and decided to test it against text ads (with some appropriate color choices).

  • The image ads got a 0.35% CTR and $1.74 eCPM
  • The text ads got a 0.33% CTR and $2.15 eCPM

Interesting to note here that although the CTR went down slightly, the eCPM went up. This seems to indicate that the text ads were paying more per click. So even though it was clicked slightly less often it still made more money overall.

Winner: text ads (narrowly)


Under Posts: image vs. text



This ad was placed at the bottom of each post page and also on the homepage under the excerpts. I again decided to test some text ads against the incumbent image ads.

  • The image ads got a 0.58% CTR and $1.86 eCPM
  • The text ads got a 0.43% CTR and $2.27 eCPM

Again here the CTR went down and the eCPM went up. Also worth noting is that the color scheme I used on the text ad block is consistent with my site. “Blockquote” tags on my site use a similar color scheme.

Winner: text ads


Credits To: Problogger.net
Official Link and Post By: Problogger.net

Highlights of the EPL/ MOTD I 22 & 23.11.08




Highlight Download

Result: Aston Villa V Manchester United ( 0 - 0 )
Download Link: Here

Result: Manchester City V Arsenal ( 3 - 0 )
Download Link: Here

Result: Liverpool V Fulham ( 0 - 0 )
Download Link: Here

and I Will Always Love You.......


video

Time aku cek2 file kat laptop aku ni, tetibe jumpa clip ni, dan aku terus share ngan korang.

Clip ni true story tau, aku nk cite pn nanti tabes lak, korang tengok la eh. mesti tengok tau!

The Billboard Hot Top 5





Number 1

Artist : T.I. Featuring Rihanna
Title : Live Your Life
Download: Download Here!

Number 2
Artist : T.I.
Title : Whatever You Like
Download: Download Here!

Number 3
Artist : Beyonce
Title : If I Were A Boy
Download: Download Here!

Number 4
Artist : Katy Perry
Title : Hold N Cold
Download: Download Here!

Number 5
Artist : Pink
Title : So What
Download: Download Here!

Issue Date: 2008-11-29
Official Website : www.billboard.com