Info - The World's Billionaires


After 13 years on top, Bill Gates is no longer the richest man in the world. That honor now belongs to his friend and sometimes bridge partner Warren Buffett.

Riding the surging price of Berkshire Hathaway stock, Buffett has seen his fortune swell to an estimated $62 billion, up $10 billion from a year ago.

Gates is now worth $58 billion and is ranked third richest in the world. He is up $2 billion from a year ago, but would have been as rich--or richer--than Buffett, had Microsoft not made an unsolicited bid for Yahoo! at the beginning of February. Mexican telecom mogul Carlos Slim HelĂș now ranks as the world's second richest person with a net worth of $60 billion.

1. Warren Buffett
2. Carlos Slim Helu
3. Williams Gates II
4. Lakshmi Mittal
5. Mukesh Ambani

Menarik Hari Ini - Azab cinta sejenis


JOHOR BAHRU: “Janji dia menyayangi saya di dunia dan akhirat adalah drama semata-mata. Selepas dua bulan tinggal bersama, dia mula tunjuk belang termasuk mencuri wang dan menggadai semua barang kemas saya,” kata seorang mangsa pengkid temberang yang hanya mahu dikenali sebagai Anita, 33, semalam.

Ibu kepada seorang cahaya mata itu menyesali peristiwa hitam dalam kehidupannya gara-gara terpedaya pujuk rayu dan godaan kekasih kaum sejenis hingga melarikan diri meninggalkan anak dan suami pada 2005.

Dia sanggup melupakan anaknya yang ketika itu berusia tujuh tahun dan suami yang bekerja sebagai pekerja kontrak.

Mengenang semula peristiwa gelap itu, kata Anita, ia umpama mimpi buruk kerana tidak menyangka boleh terjalin hubungan intim bersama Angah yang berperwatakan lelaki di tempat kerja iaitu sebuah kilang di Tampoi.

“Saya taksub dengan kata-kata Angah lalu mengabaikan tanggungjawab sebagai isteri mahupun ibu. Selama setahun menjalin hubungan bersamanya, saya sanggup membelanjakan semua duit gaji bagi memenuhi pelbagai permintaannya.

“Apabila cinta songsang kami diketahui keluarga, saya tidak berfikir panjang untuk melarikan diri apabila Angah mengajak memulakan kehidupan baru bersamanya disebabkan tiada pilihan lain untuk menyelamatkan hubungan itu,” katanya.

Anita berkata, mereka melarikan diri ke Melaka dengan bekerja sebagai operator pengeluaran manakala tempat tinggal di asrama pekerja.

Kebahagiaan mereka tidak kekal lama kerana pengkid terbabit mula menunjukkan sikap agresif termasuk nyaris mencederakannya beberapa kali apabila hubungan percintaannya dengan seorang gadis lain terbongkar.

“Angah sanggup mencuri pelbagai barang kemas saya dan wang semata-mata untuk menampung keperluan kehidupan sosialnya.

“Perbuatannya menimbulkan tekanan hebat kerana sudahlah saya meninggalkan keluarga demi dia, dia pula bersikap lepas tangan walaupun pernah berjanji sehidup semati bersama saya.

“Saya terkilan dengan tindakannya memperbodohkan saya apabila menghilangkan diri dan meninggalkan saya berseorangan,” katanya ketika ditemui di rumah keluarganya di Kempas, semalam.

Anita berkata, dia bersyukur kerana keluarga sanggup menerimanya dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan itu.

Selama ini dia bekerja di Temerloh kerana tidak mahu pulang kerana bimbang keluarga tidak akan menerima kehadirannya.

“Perpisahan itu balasan Allah terhadap perbuatan saya dan ia memberi pengajaran.

“Hanya kunci rumah yang saya bawa bersama menjadi pengubat rindu terhadap keluarga selama tiga tahun ini,” katanya yang tidak menyangka ahli keluarga termasuk ibunya yang sanggup meminta bantuan Harian Metro pertengahan Ogos lalu.

Dia yang membaca berita itu segera menelefon ibu dan memaklumkan situasi sebenar kerana tidak mahu dia bimbangkan keselamatannya.

“Kami tidak tahan sebak kerana sudah lama tidak berbual, tetapi saya tidak dapat pulang segera ke Johor kerana perlu memberi notis berhenti kerja kepada majikan.

“Saya tidak menjangka ibu dan anak saya, Lela yang kini sudah berusia 10 tahun sanggup menjemput saya di Terminal Pengangkutan Awam Larkin apabila saya tiba di Johor kelmarin,” katanya.

Pada 15 Ogos lalu, Harian Metro melaporkan perbuatan seorang tomboi yang melarikan isteri seorang pekerja kontrak sejak tiga tahun lalu hingga gagal dikesan.

Kejadian itu mengakibatkan keluarga wanita terbabit hanya mampu meratap kesedihan apabila insan kesayangan mereka menjadi mangsa pujukan tomboi itu.

Keluarga berkenaan pernah membuat laporan polis mengenai kehilangan wanita itu di Balai Polis Larkin di sini, 23 April 2005.

Source: Harian Metro

Adsense - How Many Google Ads Units per Page ?


Maximum number of Ad Units

- Up to three ad units may be displayed on each page.
- A maximum of two Google AdSense for search boxes may be placed on a page.
- Up to three link units may also be placed on each page.
- Up to three referral units may be displayed on a page, in addition to the ad units, search boxes, and link units specified above.
- AdSense for search results pages may show only a single ad link unit in addition to the ads Google serves with the search results. No other ads may be displayed on your search results page.

Adsense - Insert Google Adsense Into Blogger XML Post Body


Have you ever tried to insert the Google Adsense code directly into your Blogger XML Template and get this error?


Your template could not be parsed as it is not well-formed. Please make sure all XML elements are closed properly. XML error message: The processing instruction target matching "[xX][mM][lL]" is not allowed.


So, you resolve to insert the Adsense code using blogger widgets. However that means your widgets can not appear within each post, the best spots to place your ads. Don't worry, there is a way of inserting Adsense code straight into your XML templates.

Since Blogger started using XML everything is more strict and standardized. The above error simply mean the Adsense code is not standized XML and solve it we need to replace all the html character such as '<' with '>' '"' with '"'. Without ' '

Take a look example:


<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "pub-XXXXXXXXXXXXXXX";
google_ad_width = 336;
google_ad_height = 280;
google_ad_format = "336x280_as";
google_ad_type = "text_image";
google_ad_channel = "";
google_color_border = "FFFFFF";
google_color_bg = "FFFFFF";
google_color_link = "000000";
google_color_text = "000000";
google_color_url = "000000";
//--></script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>



would be



&lt;script type=&quot;text/javascript&quot;&gt;&lt;!--
google_ad_client = &quot;pub-XXXXXXXXXXXXXXX&quot;;
google_ad_width = 336;
google_ad_height = 280;
google_ad_format = &quot;336x280_as&quot;;
google_ad_type = &quot;text_image&quot;;
google_ad_channel = &quot;&quot;;
google_color_border = &quot;FFFFFF&quot;;
google_color_bg = &quot;FFFFFF&quot;;
google_color_link = &quot;000000&quot;;
google_color_text = &quot;000000&quot;;
google_color_url = &quot;000000&quot;;
//--&gt;&lt;/script&gt;
&lt;script type=&quot;text/javascript&quot;
src=&quot;http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js&quot;&gt;
&lt;/script&gt;


Good Luck! =)

Menarik Hari Ini - Saiful nafi sakit kelamin, lumpuh


KUALA LUMPUR: Bekas pembantu Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan (gambar) semalam menafikan khabar angin yang tersebar luas mengatakan beliau menghidap penyakit kelamin, lumpuh dan sudah meninggal dunia.


Beliau yang hadir di Pejabat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sini, berkata khabar angin itu adalah fitnah dan pembohongan besar yang disebarkan pihak tidak bertanggungjawab.

"Saya ingin menegaskan bahawa keadaan kesihatan saya sangat baik, tidak seperti didakwa. Saya sentiasa berdoa agar kebenaran dapat ditegakkan," katanya ketika keluar dari pejabat Jawi di sini, semalam.

Beliau yang berkemeja putih dengan sut hitam dan bersongkok tiba di pejabat itu jam 11.05 pagi ditemani beberapa pengawal peribadi. Bapanya, Azlan Mohd Lazim dan peguam Zamri Idrus tiba beberapa minit sebelum itu.

Mereka keluar dari pejabat itu 35 minit kemudian dan Saiful ketika ditanya tujuan kehadirannya, enggan mengulas lanjut.

Zamri pula hanya memaklumkan ada perbincangan dengan Jawi dan akan mengadakan sidang media apabila mereka sudah bersedia.

Pada 19 Ogos lalu, Saiful hadir ke pejabat sama, difahamkan kerana bagi memberi keterangan berhubung laporan qazaf dibuat Anwar, yang juga bekas majikannya.

Anwar, pada 9 Julai lalu, membuat aduan terhadap Mohd Saiful supaya siasatan dilakukan terhadap bekas pembantunya itu mengikut kesalahan qazaf (tuduhan palsu). Anwar mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada 7 Ogos lalu, terhadap tuduhan meliwat Mohd Saiful di sebuah kondominium di Damansara di sini.

Pada 15 Ogos lalu, Mohd Saiful melakukan sumpah laknat atau mubahalah di Masjid Wilayah Persekutuan dengan mengatakan dirinya diliwat secara paksa oleh Anwar pada 26 Jun lalu.

Pictures - Animals


Our Bed



Macho!



Touch



I am soryy!


Where is my dog?


no caption.


I Love You Too..


What? Scared?


I refuse to grow up


Friends


Bad Dog


Meditation

Menarik Hari Ini - Notis batal saman Amy Search ditangguh


KUALA LUMPUR: Mahkamah Sesyen menangguhkan sehingga 30 Januari depan untuk mendengar notis permohonan pembatalan saman Amy Search terhadap saman difailkan bapa seorang kanak-kanak empat tahun yang melecur di badan akibat tumpahan kuah tom yam ketika menjamu selera di restoran milik penyanyi itu.

Penangguhan itu dibuat berikutan Hakim Unaizah Mohd sedang bercuti bagi mengerjakan fardu haji.

Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman memfailkan permohonan pembatalan saman dikemukakan seorang kanak-kanak berusia empat tahun yang menuntut ganti rugi berjumlah RM300,000 berikutan kecuaian pekerja Restoran Laksamana Cheng Ho milik penyanyi itu sehingga menyebabkan kecederaan pada tubuhnya.

Peguamnya, Ahmad Zaharil Muhaiyar ketika ditemui di luar mahkamah berkata, notis permohonan pembatalan saman itu sudah difailkan pihaknya pada 6 Oktober lalu.

“Pada tarikh akan datang, dua permohonan akan didengar serentak, yang mana satu lagi adalah permohonan pindaan saman plaintif.

“Notis pembatalan ini dibuat kerana Restoran Laksamana Cheng Ho tidak pernah wujud, kecuali Cheng Ho Chinese Islamic Food yang ditadbir dan diurus serta dipunyai oleh Iconhill Holdings Sdn Bhd,” katanya.

Beliau berkata, bapa kanak-kanak itu juga tidak boleh saman bagi pihak anaknya kerana beliau tidak mempunyai sebarang kuasa atau locus standi.

Pada 24 September lalu, Nik Zahir Nik Mohd Idris, 31, memfailkan saman terhadap pemilik Restoran Laksamana Cheng Ho, Amy Search selepas anaknya, Nik Muhammad Zakwan melecur di badan akibat tumpahan kuah tom yam ketika menjamu selera di sana, pada 17 Jun lalu.

Creative Ads From AT&T Wireless International Roaming


Advertising agency BBDO has created yet another applause winning series of advertisement. Their client this time is one of the top tier telco in United States - AT&T, promoting their wireless international roaming. Enough of talk, lets take a look at these awesome hand decorations ads. Full list after jump.


Japan




Jamaica




India




Egypt




China



Credits To: Hongkiat.com

UNITEN - Result!





You can view your examination result online from 26 November 2008 from 05:00PM onwards.

Aku malas nk cek result! bukannye takot nak cek. bweekkk result!

Menarik Hari Ini - Lelaki dituduh guna tasbih cabul mangsa


Bomoh didakwa masuk jari dalam kemaluan

SHAH ALAM: Seorang bomoh dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam terhadap tuduhan melakukan seks dengan seorang pakar kecantikan dengan cara memasukkan tasbih dan jari ke dalam kemaluan wanita itu.

Kamarul Zaman Abdul Rashid, 44, yang juga seorang pekerja am Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Hakim Wan Mohd Norisham Wan Yaakob yang kemudian menetapkan 10 Mac tahun depan untuk perbicaraan.

Tertuduh yang ditangkap pada 19 November lalu didakwa melakukan perbuatan itu terhadap wanita berumur 33 tahun di sebuah rumah di Kampung Melayu Sri Kundang, Kuang, Rawang, jam 11.30 pagi, 15 November lalu.

Kamarul Zaman yang hadir di mahkamah memakai baju Melayu berwarna hijau, didakwa mengikut Seksyen 377CA Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat, jika disabitkan kesalahan.

Peguam, Simon Sabapathy yang mewakili Kamarul Zaman memohon mahkamah membenarkan anak guamnya diikat jamin dengan alasan tertuduh yang sudah berkahwin perlu menyara lima anak berumur tiga hingga 19 tahun serta kedua-dua ibu bapanya.

Pembantu Pendakwa Raya, Salwa Asmary Abdul Rahim membantah jaminan diberikan kepada tertuduh.

Bagaimanapun, katanya, jika mahkamah cenderung untuk memberi ikat jamin satu jumlah yang tinggi perlu ditetapkan bersama syarat tambahan memandangkan kes seperti itu kerap berlaku dan boleh mencetuskan kebimbangan kepada masyarakat.

Hakim Wan Mohd Norisham kemudian menetapkan ikat jamin sebanyak RM6,000 dengan seorang penjamin dan mengarahkan Kamarul Zaman melapor diri di balai polis terdekat pada hari pertama setiap bulan.

Tertuduh juga diarah menyerahkan pasport antarabangsanya kepada mahkamah dan diberi amaran agar tidak mengganggu mangsa.

Source: Berita Harian

Diariku - Macam Hari² Biasa


Semalam aku tidoq lewaq. pukol 900pagi aku paksakan diri untuk tido!

9pagi
- mula memaksa diri untuk tido walaupun tidak mengantuk sgt.

130ptg
- aku bangun tido, sedar² mizi ada sebelah dan tengah besembang dengan amat dan juge pie.

200ptg
- aku bangun lepak2 skejap sambil tunggu pie pegi cari sampul surat sbb dia mintak ak temankan dia pegi UNITEN sat. ada urusan.

300ptg
- begerak ke UNITEN dan terus menuju ke Admin (UNITEN).

4ptg
- setel semua benda kat UNITEN, aku dan pie terus begegas pulang kerumah dan mengangkut kanak2 lain seperti amat, dan juga mizi.

5ptg
- lepak2 di kedai dobi mizi (Dobi Razai).

6ptg
- aku begerak ke kedai makan Selera Terkini kat bangi tuu, bungkuskan nasi untuk shida. sampai disana aku makan besama dia dan tengok tv brita TV3 sepam pastu lepak2 sat.

9mlm
- aku janji ngan pie nak antar dia kat komuter mlm ni sbb dia nk balek soromban dahh. pastu aku mulakan gerak langkah yang bergaya menuju ke upten (sebabnya pie ada kat sane) dan juge kanak² lain.

1030mlm
- selesai sudah aksi membuang masa lagi diupten,kami pulang ke rumah. eh lupe, MrDon ada besama harini ye. mau tonton Prison Break bersama sama katanya.

1200mlm
- tonton pb berchating2 dan mcm biase menghabiskan masa depan laptop burok ni lagi. ahaha!

315pagi
- masih.... bernyawa... dan sedang menulis blog ketika ini. mungkin lepas ni aku xupdate dah Diariku untuk harini. sbb rsa mcm da ngntuk. rase aje. adehh. so akhir kata dariku, terima kasih kerana sudi membaca sedikit sbnyak tentang diriku pada harini.Wassalam =)

Diariku - Sedang Gila Mengedit Template!


Apa yang aku buat harini? hmm..mari aku ceritakan.ekeke

130ptg
- tiba tiba punggong aku begetar2, aku hairan... ouh rupe2nye phone aku vibrate.
ku pandang akan skrin phone itu, lalu ku tenampak nama Web-Pn Suzee! adeh, rupe2nye client aku. selepas besembang lebih kurang 5menet aku meletak phone dan dengan itu juge aku bangun terus dari tido.

230ptg
- mandi2 dan keluar bersama amat menemani dia pergi BSN, katanya kad banknya rusak, bila sampai disana, abg misai aka abg polisi bantuan telah menggunakan kepakaran dia dalam membersihkan segala kekotoran pada cip kad yang menghalang proses pengeluaran wang dengan begitu sempurna sekali.

400ptg
- amat belanja cendol dan rojak! Thank You!

430ptg
- Selepas upacara mengisi perut sikit, terus kami menuju ke Net Purple (ala CC bang pai yang hensem tu). niatnya untuk berjumpa dengan ajiep, tetapi malangnya ajiep tiada. dengan itu kami membuat keputusan pergi melawat mizi. lama betol xlepak dengan dia.

500ptg hingga 630ptg
- setelah lepak2, ouh telupe nk ckp, tadi time lepak kedai mizi Cat Farish datang. wow, yang bangganya dia yang datang salam dengan aku, amat dan juge mizi, peramah juge dia orangnye (naseb aku laki, kalau tak..). then dalam masa yang sama aku fikir mesti shida (gfku lah! xD) lapar.

630ptg
- menuju ke kedai makan lalu membungkus makanan untuk sidia dan juge siaku. selepas itu aku terus menuju ke bilek air... lalu! mandi...

715mlm
- bergerak ke Casa Villa, makan2 pastu lepak skejap, ouh lupe, tengok progress project II shida. Wow! menunjukkan perubahan mendadak! Insyallah project tu sempat siap dengan jayanya. Amin.

930mlm
- pegi amek pie kat stesen komuter UKM, dari soromban.

1015mlm
- menuju ke upten (UNITEN) melepak disana skejap, lalu kami pun balek..

12mlm
- mengadap laptop ni. ku buat apa? gedik nk godek2 coding kat blogspot ni, tetibe abes kacau bilau jadinye blog aku, dan tidak semena2nya, lahirlah wajah baru blog ku!

610pagi
- kikipunyablog VERSION DUA! siap!

613pagi
- aku da ckp dah, kalau aku geram memang aku buat sampai jadiknye! (geram betol blogspot ni buat aku tido lewat. grrr)

615pagi

- dan sekarang...terima kaseh ye kerana sudi membace. =)

Split Testing: How To Increase Your Adsense Earnings 94% Overnight




I split tested 3 separate regions of my site and looked mostly at eCPM to compare them. If you aren’t sure what eCPM is click here. I think it’s better to use eCPM than click through rate (CTR) because it incorporates not just how often it’s clicked, but also how much you make per click.


Right Aligned vs. Left Aligned Ad In Post Body



This ad region makes the most money for me, and was smack dab at the top of each individual post page (but not on the homepage).

  • The right aligned ad got a 0.78% CTR and $1.41 eCPM
  • The left aligned ad got a 1.30% CTR and $5.31 eCPM

Clear winner: left aligned (276% improvement)

It’s hard to say why this is exactly. Maybe the left aligned ad looks more like it’s actual content instead of an ad. Whatever the reason, the difference was substantial.


Top Right: image vs. text



This ad resides at the very top right of every page. I had been running it with image ads for a while and decided to test it against text ads (with some appropriate color choices).

  • The image ads got a 0.35% CTR and $1.74 eCPM
  • The text ads got a 0.33% CTR and $2.15 eCPM

Interesting to note here that although the CTR went down slightly, the eCPM went up. This seems to indicate that the text ads were paying more per click. So even though it was clicked slightly less often it still made more money overall.

Winner: text ads (narrowly)


Under Posts: image vs. text



This ad was placed at the bottom of each post page and also on the homepage under the excerpts. I again decided to test some text ads against the incumbent image ads.

  • The image ads got a 0.58% CTR and $1.86 eCPM
  • The text ads got a 0.43% CTR and $2.27 eCPM

Again here the CTR went down and the eCPM went up. Also worth noting is that the color scheme I used on the text ad block is consistent with my site. “Blockquote” tags on my site use a similar color scheme.

Winner: text ads


Credits To: Problogger.net
Official Link and Post By: Problogger.net

Highlights of the EPL/ MOTD I 22 & 23.11.08




Highlight Download

Result: Aston Villa V Manchester United ( 0 - 0 )
Download Link: Here

Result: Manchester City V Arsenal ( 3 - 0 )
Download Link: Here

Result: Liverpool V Fulham ( 0 - 0 )
Download Link: Here

and I Will Always Love You.......


video

Time aku cek2 file kat laptop aku ni, tetibe jumpa clip ni, dan aku terus share ngan korang.

Clip ni true story tau, aku nk cite pn nanti tabes lak, korang tengok la eh. mesti tengok tau!

The Billboard Hot Top 5





Number 1

Artist : T.I. Featuring Rihanna
Title : Live Your Life
Download: Download Here!

Number 2
Artist : T.I.
Title : Whatever You Like
Download: Download Here!

Number 3
Artist : Beyonce
Title : If I Were A Boy
Download: Download Here!

Number 4
Artist : Katy Perry
Title : Hold N Cold
Download: Download Here!

Number 5
Artist : Pink
Title : So What
Download: Download Here!

Issue Date: 2008-11-29
Official Website : www.billboard.com

20 - 22 Nov : SIS Distribution Warehouse Sales




20 to 22 November 2008

SIS Distribution Warehouse Sales

Discounts up to 80%

Cut out the Corner of the Flyer to enjoy a FREE

RM30 Voucher for every purchase of RM50 and above

Selected Models will be offered at VERY Low Prices!

Products Offered

Notebook

Desktop Computers

PDAs

MP3 Players

Hardware & Software

Digital Cameras

Printers

Projectors

Pen Drives

Computer Peripherals


Brands Offered

HTC

Canon

Samsung

Western Digital

Apple

D-Link

Trend Micro

and lots more ….

Time : 10.30am to 6.30p


Location (Tel 603 5569 8878) - GoogleMap

37 Jalan Kartunis U1/47

Temasya Industrial Park

Glenmarie

40150 Shah Alam

Selangor Darul Ehsan

www.sis.com.my

Internet Download Manager: the fastest download accelerator





Description:Internet Download Manager
increases download speed with built-in download logic accelerator, resume and schedule downloads.

Official Website: www.internetdownloadmanager.com

Info: Nak bagi download korang laju? ha! download benda kat bawah ni, skali ngan patch. Enjoy!

Download Link: Download Here

Tutorial Download Dari Youtube!



1. Search apa benda yang korang mau download.
2. Contoh: Jason Mraz.


3. Click kat clip yang korang nak downloadkan tu.


4. Kat address bar, korang type ni kat paling belakang link tu:
a.&fmt=18
b.cth: http://www.youtube.com/watch?v=EkHTsc9PU2A&fmt=18


5. setel! Selamat mencube ye!

Collection of useful links


Useful Links

Social Networking

  1. Facebook
  2. Friendster
  3. Myspace

Blogger
  1. Blogspot
  2. Wordpress
  3. Tumblr

Webmail
  1. Gmail
  2. Yahoomail
  3. Hotmail

Blogspot saya dalam pembinaan.


Dah brape hari mengadap coding blog ni nk kasi paham sbb nk customize page.penat2.wakkaka.akhirnya......masih belum siap sepenuhnya. boleh dikatakan 85% kot. macam biase harini aku bgun dengan tenangkan tanpa memikirkan apa2 sbb tengah cuti sem, so pkol 130ptg bangun.ekeke..bessssss!

Tidak Diundang.