Bomoh didakwa masuk jari dalam kemaluan

SHAH ALAM: Seorang bomoh dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam terhadap tuduhan melakukan seks dengan seorang pakar kecantikan dengan cara memasukkan tasbih dan jari ke dalam kemaluan wanita itu.

Kamarul Zaman Abdul Rashid, 44, yang juga seorang pekerja am Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Hakim Wan Mohd Norisham Wan Yaakob yang kemudian menetapkan 10 Mac tahun depan untuk perbicaraan.

Tertuduh yang ditangkap pada 19 November lalu didakwa melakukan perbuatan itu terhadap wanita berumur 33 tahun di sebuah rumah di Kampung Melayu Sri Kundang, Kuang, Rawang, jam 11.30 pagi, 15 November lalu.

Kamarul Zaman yang hadir di mahkamah memakai baju Melayu berwarna hijau, didakwa mengikut Seksyen 377CA Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat, jika disabitkan kesalahan.

Peguam, Simon Sabapathy yang mewakili Kamarul Zaman memohon mahkamah membenarkan anak guamnya diikat jamin dengan alasan tertuduh yang sudah berkahwin perlu menyara lima anak berumur tiga hingga 19 tahun serta kedua-dua ibu bapanya.

Pembantu Pendakwa Raya, Salwa Asmary Abdul Rahim membantah jaminan diberikan kepada tertuduh.

Bagaimanapun, katanya, jika mahkamah cenderung untuk memberi ikat jamin satu jumlah yang tinggi perlu ditetapkan bersama syarat tambahan memandangkan kes seperti itu kerap berlaku dan boleh mencetuskan kebimbangan kepada masyarakat.

Hakim Wan Mohd Norisham kemudian menetapkan ikat jamin sebanyak RM6,000 dengan seorang penjamin dan mengarahkan Kamarul Zaman melapor diri di balai polis terdekat pada hari pertama setiap bulan.

Tertuduh juga diarah menyerahkan pasport antarabangsanya kepada mahkamah dan diberi amaran agar tidak mengganggu mangsa.

Source: Berita Harian